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MCH Group AG

Messeplatz 1
4058Basel
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MCH Group AG

Das Messeportfolio der MCH Group (inklusive Mehrjahresmessen) zählt rund 100 Eigen- und Gastmessen, die sie selber veranstaltet und/oder die als Gastveranstaltungen an ihren Standorten durchgeführt werden. An ihnen beteiligen sich rund 20 000 ausstellende Firmen und sie verzeichnen über 2.3 Millionen Besucher aus der ganzen Welt. Die MCH Group zählt damit zu den grössten Messegesellschaften in Europa und weltweit.
Das Messeportfolio der MCH Group (inklusive Mehrjahresmessen) zählt rund 100 Eigen- und Gastmessen, die sie selber veranstaltet und/oder die als Gastveranstaltungen an ihren Standorten durchgeführt werden. An ihnen beteiligen sich rund 20 000 ausstellende Firmen und sie verzeichnen über 2.3 Millionen Besucher aus der ganzen Welt. Die MCH Group zählt damit zu den grössten Messegesellschaften in Europa und weltweit.
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23.09.2022

MCH Group AG

HR Generalist

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 23.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Der Job und was zu tun ist In unserem dienstleistungsorientierten und eingespielten Team bist Du für alle administrativen Aktivitäten, sowie für vielfältige neue HR-Projekte verantwortlich. Dabei engagierst Du dich mit Herzblut für unsere Unternehmung und trägst so wesentlich zu unserem Erfolg bei! HR Generalist Job ID 552 Deine Aufgaben Erledigung der Personaladministration vom Eintritt bis hin zum Austritt. Prozessverantwortung für Arbeits- und Zwischenzeugnisse sowie für das Zeiterfassungssystem Beratung der Linienverantwortlichen und Mitarbeitenden in sämtlichen personaladministrativen Fragen Kontaktperson zu diversen Ämtern, Behörden und Versicherungen Überwachung der (externen) Lohnbuchhaltung und Auszahlung der Löhne inkl. Weiterleitung der notwendigen Abgaben an Versicherungen, AHV usw. Mitarbeit von diversen lokalen und internationalen HR-Projekten und Optimierungsmassnahmen Dein Profil 3-5 Jahre Berufserfahrung in der Funktion als HR Generalist Ausbildung als Personalfachfrau/mann Erfahrung in der Begleitung oder Leitung von HR-Projekten Der Kontakt mit unterschiedlichen Menschen macht Ihnen Spass Teamplayer, proaktiv, Offenheit für Neues und selbstständige Arbeitsweise Muttersprache Deutsch, Englisch und/oder Französisch von Vorteil Gewandt in der Anwendung von Word und Excel, Erfahrung mit P&I Loga, IFS und IWP von Vorteil Dein Arbeitgeber One Team. One Goal. One Culture. Es passiert gerade viel bei der MCH Group. Parallel zu unserem wirtschaftlichen Turnaround findet unser kultureller Wandel statt, in dessen Zentrum unsere neuen Unternehmenswerte stehen. Sie beschreiben unsere persönlichen Einstellungen, unser alltägliches Miteinander, unser Zusammenarbeiten über die Team- und Landesgrenzen hinaus sowie unser Verhalten uns und anderen gegenüber. Mehr Infos findest Du auf unserer Website hier. Für all Deine Fragen steht Dir Delphine Riegel, Talent Acquisition Manager, unter delphine.riegel@mch-group.com gerne zur Verfügung. Bitte sende uns Deine Kandidatur ausschliesslich über unser Bewerbungsportal. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung! Zurück Jetzt bewerben
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23.09.2022

MCH Group AG

HR Business Partner

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 23.09.2022

  • Festanstellung 100%Management / Kader

Festanstellung 100%

Management / Kader

4051Basel, Schweiz

Der Job und was zu tun ist In dieser Funktion unterstützt Du, zusammen mit einer Kollegin, unsere Organisation (Messegesellschaften Basel und Zürich) in allen HR relevanten Belangen. Du betreust in dieser Funktion Kolleginnen und Kollegen, engagierst dich dabei mit Herzblut für unsere Unternehmung und trägst so wesentlich zu unserem Erfolg bei! HR Business Partner Job ID 551 Deine Aufgaben Professionelle Beratung, Coaching und Steuerung der Vorgesetzten in allen HR- relevanten Themen (Mitarbeiterentwicklung, Change-Management, Budget etc) Strategische Personalentwicklungsmassnahmen und Nachfolgeplanung gemeinsam mit der Linie (Identifikation von Talenten und Eruierung von möglichen Entwicklungsbedürfnissen) Verantwortlich für arbeitsrechtliche Fragestellungen Mitarbeit in verschiedenen globalen Projekten Unterstützung und Begleitung des Transformationsprozesses der MCH Group Dein Profil 5 -10 Jahre Berufserfahrung als HR Business Partner Abgeschlossene Ausbildung als eidg. Dipl. Personalfachfrau und einer weiterführenden Ausbildung Erfahrung in der Begleitung oder Leitung von HR-Projekten Hohe Begeisterungsfähigkeit und ausgeprägte konzeptionelle Fähigkeiten sowie integre und selbstständige Arbeitsweise Hands On Mentalität Gute Kenntnisse des Arbeitsgesetzes Muttersprache Deutsch, Englisch und/oder Französisch von Vorteil Dein Arbeitgeber One Team. One Goal. One Culture. Es passiert gerade viel bei der MCH Group. Parallel zu unserem wirtschaftlichen Turnaround findet unser kultureller Wandel statt, in dessen Zentrum unsere neuen Unternehmenswerte stehen. Sie beschreiben unsere persönlichen Einstellungen, unser alltägliches Miteinander, unser Zusammenarbeiten über die Team- und Landesgrenzen hinaus sowie unser Verhalten uns und anderen gegenüber. Mehr Infos findest Du auf unserer Website hier. Für all Deine Fragen steht Dir Lucas Keller, Head of Talent Acquisition, unter lucas.keller@mch-group.com gerne zur Verfügung. Bitte sende uns deine Kandidatur ausschliesslich über unser Bewerbungsportal. Wir freuen uns auf Deine Bewerbung! Zurück Jetzt bewerben
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22.09.2022

MCH Group AG

Ticketing Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 22.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Für unsere Unternehmung, die MCH Group, suchen nach Vereinbarung eine flexible und offene Persönlichkeit als Ticketing Manager Job ID 521 Ihre Aufgaben 1st Level Support intern & extern beim ERP Ticketing System (Parametrisierung/Konfiguration Ticketing Software) für unsere Veranstaltungen wie z.B. Art Basel Erstellung und Betreuung der Onlineticketshops Qualitätsmanagement Ticketing Prozesse Bewirtschaftung Ticketing Hardware Erstellen und Organisation von Mitarbeiter- und Jahresausweisen Administrative Aufgaben im Bereich Gutschein- und Eintrittskarten (Bestellwesen, Versand und Vorverkauf) Cash Verkehr, diverse Verkäufe, Journalführungen und Kassenverantwortung 1st Level Support bei Kassa-Anwendungen vor und während Veranstaltungen (Betreuung der Kassen-/Regi-Hosts) – Tägliche Abrechnung Ihr Profil Mehrjährige Erfahrung in einem administrativen IT-Umfeld gewünscht Sehr guter Umgang mit Cash Management und der dazugehörigen Diskretion und Sorgfalt Hohe Affinität mit Informatik Systeme und MS-Office Kenntnisse erforderlich (Excel. Word, PowerPoint) Offene, kommunikative und Dienstleistung Persönlichkeit Sehr hohe Flexibilität, da sich unser Umfeld stark nach dem Messe- und Eventkalender ausrichtet Reiseflexibilität erwünscht für Einsätze an unseren Standorten in ZH, Lausanne und Miami Sehr gute Sprachkenntnisse in Deutsch, Französisch und English, jede weitere Sprache von Vorteil Für diese Funktion ist ein einwandfreier Leumund nötig (Prüfung von Betreibungs- und Strafregisterauszug bei Stellenantritt) Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, unter julie.mackerer@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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21.09.2022

MCH Group AG

Lehrstelle Veranstaltungsfachmann/frau

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 21.09.2022

  • Lehrstelle 100%

Lehrstelle 100%

4040Basel, Schweiz

Unsere Unternehmung, die MCH Group, investiert in die Zukunft von morgen. Darum bieten wir ab nächsten Sommer eine spannende Lehrstelle Veranstaltungsfachmann/frau Job ID 550 Ihre Aufgaben Als vielseitiger, dynamischer und zukunftsorientierter Dienstleistungsbetrieb bieten wir viel Abwechslung und anspruchsvolle Aufgaben in den sich stets weiterentwickelnden Themenfeldern dieser Grundbildung an. Lichttechnik Audiotechnik Video-/Projektionstechnik Bühnen / Rigging Medienintegration Spezialeffekte Sicherheitstechnik Stromversorgung Produktionsabläufe Materialbewirtschaftung Ihr Profil Mindestalter 17 Jahre bei Beginn der Grundausbildung Guter Abschluss der obligatorischen Schule, Niveau E sowie gute Noten in den Fächern Mathematik, Physik, Deutsch und Englisch Gute Basiskenntnisse von Computer und Software Organisatorisches, technisches und handwerkliches Verständnis und Geschick Teamplayer mit guter körperlicher Verfassung Interessierte, kontaktfreudige und kommunikative Persönlichkeit, welche über gute Umgangsformen verfügt, sich für das Messe- und Kongresswesen sowie für den Umgang mit verschiedenen Menschen und Kulturen begeistern kann Lehrbeginn: August 2023 Folgende Unterlagen erwarten wir mit der Bewerbung: Motivationsschreiben, Lebenslauf mit Foto, Zeugniskopien der letzten 3 Jahre, Kopie Multicheck-Test (Technik), evtl. Schnupper-Berichte, mind. 2 Referenzen Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund 1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Dich flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group findest Du hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Dich? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Dir Claudia Hilsenbek, Head Young Talents unter claudia.hilsenbek@mch-group.com gerne zur Verfügung. Kontakt
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21.09.2022

MCH Group AG

Lehrstelle Informatiker/in EFZ

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 21.09.2022

  • Lehrstelle 100%

Lehrstelle 100%

4040Basel, Schweiz

Unsere Unternehmung, die MCH Group, investiert in die Zukunft von morgen. Darum bieten wir ab nächsten Sommer eine spannende Lehrstelle Informatiker/in EFZ Job ID 549 Deine Aufgaben Gemäss Bildungsplan wirst du die verschiedenen Teilbereiche der Informatik im Detail kennenlernen. Dazu wirst du in den spezialisierten Teams ein fundiertes Wissen erlernen und so zu einem Informatik-Allrounder heranwachsen. Dies bietet dir die Möglichkeit, dich nach deiner vierjährigen Ausbildung in verschiedene Richtungen weiterzuentwickeln und zu spezialisieren. Obwohl die meisten Aufgaben von deinem Arbeitsplatz aus erledigt werden können, erwarten dich auch Einsätze bei Benutzern, in den Rechenzentren und in den Hallen der Messe Basel. Da bei uns eine moderne Flex-Work Arbeitsumgebung herrscht, wirst du viel telefonieren und an Online-Meetings teilnehmen, um deine Informationen zu erhalten. Dein Profil Guter Abschluss in der obersten Schulstufe der obligatorischen Schulen Stark in den Fächern Deutsch, Englisch und Mathematik sowie in den naturwissenschaftlichen Fächern Informatikerfahrung wird erwartet; auch Lehrbetriebswechsel/Quereinstieg sind möglich Du arbeitest gerne im Team, hast Freude am Lernen und bist interessiert an neuen Technologien und Prozessen. Deine Arbeiten erledigst Du mit Unterstützung der Berufsbildner selbstständig und lösungsorientiert Du bist verantwortungsbewusst, verfügst über eine gute Auffassungsgabe sowie analytisches Denkvermögen und bist technisch geschickt Du kannst dich für die Informationstechnologie sowie für das Messe- und Kongresswesen in einem modernen und spannenden Umfeld begeistern, bist kontaktfreudig sowie kommunikativ und verfügst über gute Umgangsformen Lehrbeginn: August 2023 Folgende Unterlagen erwarten wir mit der Bewerbung: Motivationsschreiben, Lebenslauf mit Foto, Zeugniskopien der letzten 3 Jahre, Kopie Multicheck-Test (Informatik), evtl. Schnupper-Berichte, mind. 2 Referenzen Dein Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund 1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Dich flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group findest Du hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Dich? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Dir Claudia Hilsenbek, Head Young Talents unter claudia.hilsenbek@mch-group.com gerne zur Verfügung. Kontakt
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21.09.2022

MCH Group AG

Lehrstelle Kauffrau/mann EFZ

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 21.09.2022

  • Lehrstelle 100%

Lehrstelle 100%

4040Basel, Schweiz

Unsere Unternehmung, die MCH Group, investiert in die Zukunft von morgen. Darum bieten wir ab nächsten Sommer wieder eine spannende Lehrstelle Kauffrau/mann EFZ Job ID 529 Deine Aufgaben Kennenlernen aller Grundlagen des kaufmännischen Bereichs sowie entwickeln eines betriebswirtschaftlichen Verständnisses Einsatz und aktive Mitarbeit in den verschiedenen Abteilungen in unserem Unternehmen wie Messen, Gastveranstaltungen, Kongress, Finance und Human Resources Beraten von Kunden, Erstellen von Offerten, Verträgen, Rechnungen, Sitzungsprotokollen uvm. Bearbeitung von Anfragen und Erteilung von Auskünften sowie Organisation von Meetings Beteiligung und selbständige Bearbeitung von kleineren Projekten sowie Mithilfe bei der Organisation und Durchführung von Messen und Anlässen von A-Z Die Aufgaben werden mit Unterstützung der Berufsbildner selbstständig und kundenorientiert erledigt Dein Profil Guter Abschluss in der obersten Schulstufe Stark in den Fächern Deutsch, Französisch, Englisch und Mathematik Gute IT-Kenntnisse Gute mündliche und schriftliche Ausdrucksweise sowie rasche Auffassungsgabe Teamplayer und Freude am Lernen Interessierte, kontaktfreudige und kommunikative Persönlichkeit, welche über gute Umgangsformen verfügt und sich für das Messe- und Kongresswesen sowie für den Umgang mit verschiedenen Menschen und Kulturen begeistern kann Lehrbeginn: August 2023 Folgende Unterlagen erwarten wir mit der Bewerbung: Motivationsschreiben, Lebenslauf mit Foto, Zeugniskopien der letzten 3 Jahre, Kopie Multicheck-Test (Wirtschaft und Administration), evtl. Schnupper-Berichte, mind. 2 Referenzen Dein Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund 1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Dich flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group findest Du hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Dich? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Dir Claudia Hilsenbek, Head Young Talents unter claudia.hilsenbek@mch-group.com gerne zur Verfügung. Kontakt
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20.09.2022

MCH Group AG

Business Development & Innovation Manager

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 20.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4051Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, and Hong Kong. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel in Switzerland a highly motivated personality as Business Development & Innovation Manager Job ID 516 Your responsibilities The overall goal of the role can be summarized as follows: The key goals of this role are to manage innovation and convert ideas into real business, which will impact our culture, products, services, and processes. You will focus on exploring potential business opportunities, and developing new value propositions by delivering and launching new tangible products & services in line with the overarching business strategy of Art Basel. Overall Tasks Existing new initiatives, new opportunities, and roadmap: Discover, Develop, Deliver Define and implement best practices that support the expansion of the business and the launch of new initiatives Support your peers to implementing idea management and developing projects in line with our innovation process Based on our business strategy, you develop new initiatives, opportunities and walk along a concrete roadmap to develop and deliver new business initiatives Build and manage a network of external suppliers, agencies, and consultants resulting in demonstrable return on Investment when supporting the development of new business opportunities Overseeing innovation projects for Art Basel Market Research & Business Intelligence In cooperation with all Art Basel departments, the Group BDI team as well as MCH relevant support functions, you identify new business opportunities, conduct the necessary research, and prepare presentations and business cases for validation of new business opportunities: elaborate and present business plans covering all strategic, commercial, marketing, digital, risk, and financials topics associated with each potential initiative. Ongoing evaluation of emerging trends and initiatives coming from direct or indirect competitors, and evaluation of relevant trends in other industries which would have an impact on our core business and initiatives Tracking market events and market shifts, which could have an impact on present or future business initiatives of Art Basel Track and measure project performance regularly and report to Art Basel's Executive Committee. Market, Trends and Competitors Analyze existing business initiatives and develop plans to develop them further and increase their revenue potential, or expand their scope and give a new strategic focus to these existing initiatives. Develop a mid-term to long-term roadmap and strategy for the launch of new business Initiatives, focused on building Art Basel's commercial results, client satisfaction, and brand development. Be a co-facilitator of ideas and nourish the business culture to increase the sensibility of new projects and ideas to convert into concrete business initiatives Your profile Higher education or university degree in business administration, innovation, or related disciplines (Master) Proven professional experience (6 years+) as a business development manager, innovation manager, venture architect, entrepreneur or similar Experience and successful track-record in customer-centric and agile development of products and services (such as Design Thinking) Ability to recognize different team profiles and weld them together into a strong project team according to their competencies and personalities Exceptional communication, persuasion, commercial and negotiation skills Time management and project planning competence Affinity and passion for the live marketing industry, art ecosystem an advantage Excellent language skills in English Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, julie.mackerer@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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20.09.2022

MCH Group AG

Senior Event Project Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 20.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Für unsere Unternehmung die MCH Group suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine erfahrene Persönlichkeit als Senior Event Project Manager Job ID 510 Die Story zur Position In dieser neugeschaffenen Rolle suchen wir als Ergänzung zu unserem Team bei der Swiss Events eine spannende Persönlichkeit, die sich leidenschaftlich der Verantwortung, Organisation und Weiterentwicklung der verschiedenen Fachmessen: Powertage, Holz und Smartsuisse wie folgt widmet: Strategische Event Verantwortung Mitwirkung bei der Weiterentwicklung der Events / Formate Verantwortlich für den wirtschaftlichen Erfolg der definierten Ausstellungs- und Sonderbereiche Unterstützung der Brand Direktorin in konzeptionellen Prozessen Account Management / Sales Aspekte Verantwortung für die Planung & Durchführung von Teilprojekten nach Ziel- & Budgetvorgaben (Specials, Ausstellungen etc.) Ausstellerberatung und Kontaktpflege von bisherigen und aktuellen Ausstellern vor/während/nach der Veranstaltung (inkl. Pflege CRM) Ausstellerakquise (bestehende/neue) für die eigenen Bereiche Verkauf von Dienstleistungen & Werbung Mitentwicklung und Akquise von Content und Begleitveranstaltungen innerhalb des Events und Segments Operative Event Verantwortung Verantwortlich für die operative Messeabwicklung (Planung, Organisation, Koordination, Durchführung, Controlling) Platzierungskonzept / CAD Planentwicklung Briefing und Begleitung von operativen Mitarbeitenden Ihr Profil Berufserfahrung im Bereich Event Management, Verkauf und/oder Marketing gewünscht oder auch Erfahrungen aus der Strom- und Energiewirtschaft sind sehr willkommen Erfahrung in der Begleitung oder Leitung von Projekten Service- und kundenorientierte Persönlichkeit Argumentationsstarke, belastbare und zuverlässige Persönlichkeit mit repräsentativer Ausstrahlung Proaktive und initiative Persönlichkeit Ausgeprägte dienstleistungs- und lösungsorientierter Arbeitsweise Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse, Französischkenntnisse von Vorteil Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Stevens Moser, Head Talent Acquisition, unter stevens.moser@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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19.09.2022

MCH Group AG

Digital Operations Manager

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 19.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4051Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Digital Operations Manager Job ID 543 Your responsibilities Managing, maintaining and helping to update the operational model of the marketplace Contributing in the implementation of the digital sales strategy Defining and own the supply-side workflow, including suppliers' requests, listing submission & qualification Managing the gallery acquisition process for the Marketplace Establishing and maintaining exclusive relationships with galleries Driving the delivery of the business action plans by working with the rest of the business Removing blockers and make operational improvement recommendations where appropriate Proactively identifying operational bottlenecks and help build scalable solutions Managing gallery accounts and overseeing the operational setup of customer accounts Managing external relationships to ensure day to day operational efficiencies within global digital sales Responsible for meeting defined sales targets at local and global levels. Understanding customers' key business drivers and supporting the team in using this knowledge for creating profitable business Acting as a source of expertise and coaches others in own area Your profile Expertise in Digital/ Web content/ Online / Ecommerce operations Professional experience within the art industry, preferable within a digital platform and/or gallery context Ideally educated to degree in Technology, Marketing or Business field and/ or equivalent and relevant commercial experience Experience from and understanding of Sales & Marketing activities Sales and marketing driven, open-minded, dynamic and business-oriented personality, strong ability to lead high-performing virtual teams. Experience in marketplace sales or account management is a plus, as well as a proven success record of client acquisition and retention Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Lucas Keller, Head Talent Acquisition, lucas.keller@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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19.09.2022

MCH Group AG

Digital Sales Editor

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 19.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Digital Sales Editor Job ID 537 Your responsibilities Writing clear and error-free content for the marketplace website to reflects Art Basel's voice Writing fresh copy that connects with the desired audience and drives action Comfortably vary voice, style, and other characteristics demanded by the artists, galleries and target audiences Stay updated on appropriate style guidelines and brand voice for consistency in messaging Talking to galleries and/or artists to understand their message and target audience Proposing copy concepts in an engaging way and implementing projects once approved Interpreting creative direction and content information and turning them into persuasive copy concepts Collaborating with internal departments (i.e. Comms, PR, Marketing etc) to brainstorm and develop a variety of materials Your profile Bachelor's degree or equivalent experience in communication or marketing Experience producing copy for digital media channels Proven success in producing copy for sales, advertising or marketing campaigns Proficiency with common office software Experience with SEO concepts and digital marketing Sense of humor Can-do attitude Affinity to visual arts Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, julie.mackerer@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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19.09.2022

MCH Group AG

Digital Community Relations Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 19.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Digital Community Relations Manager Job ID 542 Your responsibilities Gallery Relations Development Establish and maintain exclusive relationships with top customers Support the customers in understanding the marketplace opportunities, payment modalities and after sales processes Manage and oversee the communication and marketing flow towards the top customers Digital Product Development Customer-centric development of solutions for specific needs of the customer, together with internal departments and service providers Gathering of customer feedback for continuous improvement of the product as well as internal processes Operations Management Managing gallery accounts and overseeing the operational setup of customer accounts Supporting the customer registration process to the Marketplace Supporting the customer service during and after the sales process Your profile Stellar customer attitude, strong focus on customer needs Professional experience within the art industry, preferable within a digital platform and/or gallery context Experience in marketplace sales or account management is a plus, as well as a proven success record of client acquisition and retention Comfortable managing communication and outreach Excellent communication skills Excellent language skills in English. Additional languages desirable (i.e. German, French, Spanish, Asian languages) Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Lucas Keller, Head Talent Acquisition, lucas.keller@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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19.09.2022

MCH Group AG

Digital Gallery Relations Associate

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 19.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Digital Gallery Relations Associate Job ID 540 Your responsibilities Supporting Digital Gallery Relations Manager in developing and implementing a sales strategy for digital products at Art Basel Responsible for establishing and maintaining exclusive relationships with the galleries throughout the digital products of Art Basel Acquiring galleries to join the marketplace platform Supporting galleries in the marketplace onboarding process Managing gallery accounts and supporting the operational setup of galleries with logistics and payment provider Providing customer service support to galleries during and in the after-sales process Your profile 3+ years of professional experience in a similar position within the art market, preferable within a digital platform and/or gallery context Experience in marketplace sales or account management with a proven success record of client acquisition and retention is a plus Consultative salesperson with a strong focus on customer needs Excellent communication and presentation skills Highly organized, thorough and detail-oriented with strong time-management skills Excellent language skills in English. Additional languages desirable (i.e. German, French, Spanish, Asian languages) Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Lucas Keller, Head Talent Acquisition, lucas.keller@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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19.09.2022

MCH Group AG

Digital Customer Service Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 19.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Digital Customer Service Manager Job ID 534 Your responsibilities The role focus is on stellar customer service. The ideal candidate has experience liaising directly with customers and handling service situations for the Art Basel marketplace and website at large. Be the escalation point for customer issues Support customers and .com users with product and technical support Support the Digital Sales team with feedback and insights on customer experience Support community managers to improve conversion and subscription rates Manage inbound flow and settings across the main markets Fulfill reporting requirements on service's qualititative and quantitative KPI's Work with the Digital Product team on logging, tracking and prioritizing bugs and change requests Document, analyse and improve workflow, processes and policies Propose and manage projects to boost service quality and customer experience Hold product tutorials for important clients Manage, train and guide a team of external customer service agents Set KPI's, track performance, coach and lead them to goals achievement Your profile Bachelor's degree or higher. Experience in a customer-oriented field. Knowledge of main cloud platforms (Microsoft, Salesforce, Google etc) and high level website technology. Captivating phone and email communication skills. Excellent English. Fluency in a second language (German, French, Italian, or Mandarin). A calm and positive attitude. Ability to identify issues and waste in the work processes, and document them for further prioritization and solution. Displays strong leadership qualities, problem solving skills, decision making abilities and strong business judgment. Interest in other team members' attitudes, interests, skillsets and focus on mutual development and performance. Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Delphine Riegel, Talent Acquisition Manager, delphine.riegel@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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19.09.2022

MCH Group AG

Digital Gallery Relations Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 19.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong und Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Digital Gallery Relations Manager Job ID 541 Your responsibilities Gallery Relations Development Managing the gallery acquisition process for the Marketplace, including e.g the planning and coordination of acquisition events and materials in coordination with other teams of Art Basel Establish and maintain exclusive relationships with galleries Leading the gallery acquisition process for the Marketplace, including e.g. the planning and coordination of acquisition events and materials in coordination with other teams of Art Basel Digital Product Development Customer-centric development of solutions for specific needs of the client, together with internal departments and service providers Gathering of customer feedback for continuous improvement of the product as well as internal processes Operations Management Managing gallery accounts and overseeing the operational setup of galleries with logistics and payment provider Supporting the gallery onboarding process for the MarketPlace Supporting the gallery customer service during and after the sales process Your profile Consultative salesperson with a strong focus on customer needs Professional experience within the art industry, preferable within a digital platform and/or gallery context Experience account management is a plus, as well as a proven success record of client acquisition and retention Comfortable managing communication and outreach on a global scale Excellent communication and presentation skills Excellent project management skills and a high aspiration for quality Excellent language skills in English. Additional languages desirable (i.e. German, French, Spanish, Asian languages) Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Lucas Keller, Head Talent Acquisition, lucas.keller@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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19.09.2022

MCH Group AG

Digital Business Analyst

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 19.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4051Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a great personality as Digital Business Analyst Job ID 535 Your responsibilities Driving the implementation and maintenance of the metrics framework for assessing the success of marketplace initiatives Creating actionable insights for improving the performance of the marketplace according to various KPI's Execute projects assigned by team across metrics, testing and analytics realms QA functionality, user experience, and content relevancy. Enhancing and interpretating meaningful performance dashboards for business' decision making Supporting the business to define concepts for online measurements on e.g. web/ad campaign Drive identification of requirements and new processes through evaluation of real-time data Create and implement precise management plans for every analytics project Your profile Bachelor's or Master's degree in Business, IT or Computer Science 2+ years of experience in an analytics and systems development capacity Proven analytical abilities Practical experience generating process documentation and reports Ability to translate data into actionable insights Strong working knowledge of relevant applications (i.e. Google Analytics, Data Studio, Tableau etc) Capabilities in project and user-testing management Extensive experience with data visualization Highly proficient technical writing capabilities Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, julie.mackerer@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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16.09.2022

MCH Group AG

Senior Product Owner E-Commerce

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 16.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, and Hong Kong. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Senior Product Owner E-Commerce Job ID 527 Your responsibilities Connect The Dots Create alignment on the product vision both internally and with key external partners Measure and analyse existing products and business models for opportunities to innovate and improve, providing additional benefits to developers and customers Proactively identify and resolve strategic and technical issues that may impair the team's ability to meet strategic, financial, and technical goals Assist with internal and external communication, improving transparency Lead & Initiate Create user stories and acceptance criteria Lead, inspire and support the Art Basel Team to deliver customer value Develop, report, and continually improve business performance metrics Establish business processes and policies as well as metrics and indicators for success Manage cross-product dependencies and initiate Scrum sessions Work closely with tech team(s) on driving products and features from design to ship The Big Picture Communicate the vision, plans, objectives and progress to both your team and stakeholders Write product requirements documents and ensure clear communication and coordination of requirements to the business, marketing, design and development teams Own the overall product roadmap and manage prioritization and trade-offs against developer experience and time to market Your profile Degree in business administration, business informatics or similar field Good understanding of e-commerce platform and product solution, and the ability to understand the new business models. Agile/ scrum experience as a Product Owner/Manager Experience with digital customer-facing technology development, design, business systems analysis Experience in collaborating with business stakeholders to deliver quantifiable business value required; Strong communicator and communication ability to all levels of seniority and disciplines within the organization, ability to read communication styles from a broad spectrum of disciplines and audience Creative approach to problem-solving with the ability to focus on details while maintaining the “big picture” view Proficient at developing strong relationships that foster the spirit of innovation, improvement, and collaborative solutions and developments Proven success developing business cases, roadmaps, product execution strategies Highly detail oriented, well organized with ability to take complex concepts and synthesize to be understood by business users Fluent in English, German is a plus Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Stevens Moser, Head Talent Acquisition, stevens.moser@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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16.09.2022

MCH Group AG

Head of Digital Products

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 16.09.2022

  • Festanstellung 100%FührungspositionManagement / Kader

Festanstellung 100%

FührungspositionManagement / Kader

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, and Hong Kong. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel, Switzerland a highly motivated personality as Head of Digital Products Job ID 523 Your responsibilities Develop the existing Art Basel digital services and products by ensuring that all business processes are optimized through customer-focused digital solutions Measure and analyse existing products and business models for opportunities to innovate and improve, providing additional benefits to developers and customers Manage the product owners team, the UX/UI team and front end development team, internal and external Develop and oversee the Art Basel digital roadmap Support the Digital Director in identifying opportunities to improve the Art Basel digital ecosystem Partner with the global head of digital sales to improve the user experience of artbasel.com and the marketplace Understanding and defining user needs based on market research, customer visits and business data Partner with MCH IT team(s) on driving products and features from design to ship Create alignment on the product vision both internally and with key external partners Engaging and building relationships with cross-functional teams (IT, Engineering, Marketing, Galleries, VIP etc.) to successfully improve products and features. Develop, report, and continually improve business performance metrics Lead, inspire and support the Art Basel Team to deliver customer value Communicate the vision, plans, objectives and progress to both your team and stakeholders Assist with internal and external communication, improving transparency Manage cross-product dependencies Your profile Degree in business administration, business informatics or similar field Agile/ scrum experience as a Product Owner/Manager Good understanding of e-commerce platform and product solution, and the ability to understand the new business models. Experience with digital customer-facing technology development, design, business systems analysis Good collaboration skills to work with multi-function teams from international backgrounds on a daily basis. Experience in collaborating with business stakeholders to deliver quantifiable business value Strong communicator and communication ability to all levels of seniority and disciplines within the organization, ability to read communication styles from a broad spectrum of disciplines and audience Creative approach to problem-solving with the ability to focus on details while maintaining the “big picture” view Proficient at developing strong relationships that foster the spirit of innovation, improvement, and collaborative solutions and developments Proven success developing business cases, roadmaps, product execution strategies Highly detail oriented, well organized with ability to take complex concepts and synthesize to be understood by business users Fluent in English. Additional languages are an advantage Your employer Art Basel is part of the MCH Group , which is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Stevens Moser, Head Talent Acquisition, stevens.moser@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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15.09.2022

MCH Group AG

Office Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 15.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our premises in Basel, Switzerland a great personality as Office Manager Job ID 545 Your responsibilities Office Management Post distribution to all departments Order office supplies: Coffee, pens, note books etc Ensure kitchen and stationery room are organized and properly arranged Facility Management contact, making sure information is shared with the team Meeting Minutes & Scheduling meetings Coordination of information/confirmation letter to galleries/artists Update AB excel stafflist, CRM, email distribution lists, Org. Chart and all information support that include staff list. Administration of info inbox Administrative support to Director R&F and Project Lead R&F for all projects and critical tasks. General Team Support General Coordination of Communication for different MCH departments: ICT, HR, Facility/Office Management Signing e-documents on behalf and forwarding to respective person Support the Director R &F and AB management with their global exchange of the corporate strategy and maintaining information flow First contact person in case of minor ICT issues to the team Punctual support during the show for specific tasks Administration of On-Boarding new colleagues at Art Basel Travel, Expenses & Events Organizing social team events Check of Travel Regulations & Restrictions Accommodation & Travel management for internal purposes dedicated to all our 4 shows Coordination and Handling of internal team hotel booking, specifically for Basel and Miami. Coordination of information/confirmation letter to galleries/artists This list is not exhaustive and some tasks maybe added in relation to the development of our various platforms and our businesses Your profile Proven experience as an Office Manager, Front Office Manager or Administrative Assistant Knowledge of Office Administrator responsibilities, systems and procedures Proficient in MS Office (MS Excel, PowerPoint and MS Outlook, in particular) Very high creativity to suggest improvements Strong organizational and planning skills in a fast-paced environment Excellent time management skills and ability to multi-task and prioritize work Attention to detail and problem-solving skills Excellent written and verbal communication skills in English and German, French would be a big plus Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Stevens Moser, Head Talent Acquisition, stevens.moser@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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14.09.2022

MCH Group AG

ICT Project Manager & Product Owner ERP

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4051Basel, Schweiz

Join us at MCH Group, one of the leading global companies in digital and live marketing experiences, for an exceptional, unique opportunity ICT Project Manager & Product Owner ERP Job ID 406 Ihre Aufgaben Als ICT Project Manager & Product Owner ERP sind Sie Teil des Teams Products & Projects im Bereich Digital Solutions & ICT, welcher ICT Operation, Entwicklung sowie Projektmanagement für die digitalen Produkte und Services der MCH Group vereint. Gemeinsam mit den Fachabteilungen arbeiten wir im Rahmen der agilen "Factory" an der Digitalisierung der MCH und ihrer 16 nationalen und internationalen Messeformate und stellen den Betrieb unserer digitalen Infrastruktur auf Gruppenebene sicher. Übernahme von Projekt- und Teilprojektleitung (klassisch – hybrid – agil) bei ICT- und Business-Projekten Product Ownership für den Bereich ERP der MCH Messegesellschaften Vorantreiben der Harmonisierung der digitalen ERP Geschäftsprozesse mit den Schwestergesellschaften und dem Solution Management Definition neuer Anforderungen / User Stories rund um die zentralen ERP Komponenten Konkretisieren und Priorisieren der Anforderungen / User Stories und der Projekt- / Produkt- Definition Anleiten des jeweiligen Projektteams sowie führen externer Dienstleister und interner Partner Business Enabling und Beratung interner Stakeholder auf der bereitgestellten Applikationslandschaft und Gatekeeper bei der der Integration von spezifischen Lösungen Koordinationsstelle zwischen Auftraggeber, weiteren Product Ownern / Application Managern, den ICT Operations, sowie internen und externen Partnern und Entwicklern Product Ownership / Application Management mit Vision Entwicklung (Weiterentwicklung und Definition der ERP Roadmap), Release Management, 3rd-Level-Support und Testing sämtlicher zentraler ERP Komponenten Ihr Profil Höhere Ausbildung in Informatik (z.B. Wirtschaftsinformatik FA / HF / FH) erwünscht Sie verfügen über Erfahrung in der Einführung und Pflege von ERP-Systemen und der Digitalisierung von Geschäftsprozessen, Erfahrung mit IFS von Vorteil. Mehrjährige, fundierte praktische Erfahrung im Projekt Management, optimalerweise in agiler und klassischer Methodik, aktuelle Zertifizierungen wie PMP, SCRUM, Black Belt von Vorteil Erfahrung als Product Owner / Application Manager Gutes System- und Architekturverständnis und Erfahrung im Schnittstellendesign, Erfahrung in Migration Starke analytische Fähigkeiten und unternehmerisches, ganzheitliches Denken Offene, kommunikative Persönlichkeit mit hohem Grad an Selbstinitiative und Eigenverantwortung, Kreativität, Teamfähigkeit, Zuverlässigkeit, kundenzentrierter Denkweise und "Can-Do-Attitude" Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, unter julie.mackerer@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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Home Office
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14.09.2022

MCH Group AG

IT System Engineer (80-100%)

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

4040Basel, Schweiz

Für unsere Unternehmung die MCH Group suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine sympathische Persönlichkeit in unserem dynamischen ICT Team als IT System Engineer (80-100%) Job ID 400 Deine Aufgaben und Verantwortlichkeiten Du bist mitverantwortlich hinsichtlich Konzeption, Lebenszyklus, Verfügbarkeit und Betrieb (inkl. Wartung) der dir zugeteilten IT-Systeme. Somit bist du von A-Z involviert und beherrscht die Systeme in der Tiefe und Breite. Auf jeden Fall eine super-spannende Herausforderung! Dein Aufgabengebiet beinhaltet zudem die Automatisierung (Scripting) von Prozessen in der ICT-Umgebung. Du bringst erste Erfahrung im Cloud Computing mit und hättest Freude an der Vertiefung dieses vorhandenen Wissens. Das selbständige Analysieren und Beheben von Fehlern macht dir Spass. Was sind wir und was bieten wir als MCH Group Die MCH Group AG ist ein international aufgestelltes Unternehmen mit den Schwerpunkten der Durchführung von diversen nationale und internationalen physischen und digitalen Messeformaten in verschiedenen Branchen sowie individuelle Lösungen in allen Experience Marketing Bereichen - weltweit. Teile unserer Gruppe sind in Dubai, Hong Kong, Nordamerika und neu auch in Paris tätig. In Basel und Zürich verantworten wir attraktive und multifunktionale Event-Infrastrukturen. Unser Team hat sich in den letzten Jahren erfolgreich auf ein hybrides Arbeiten eingestellt, wobei das Arbeiten aus dem Home-Office heraus stärker zum New-Work-Standard wurde. Die MCH Group AG bietet diverse attraktive Benefits, welche wir dir gerne bei einem persönlichen Gespräch vorstellen werden. Welche Skills erwarten wir von dir? Informatiker EFZ (m/w) oder gleichwertige Ausbildung 2 bis 3 Jahre Berufserfahrung in einer ähnlichen Rolle Du bringst Erfahrungen im Microsoft Client- / Serverumfeld und Cloud Services Bereich mit. Du verfügst über gute analytische und methodische Fähigkeiten und erkennst komplexe Zusammenhänge. Gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Dein Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwartest Du flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group findest Du hier hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Dich? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, unter julie.mackerer@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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14.09.2022

MCH Group AG

General Manager Experiential Events

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4051Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, Hong Kong and Paris. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Switzerland an inspiring personality as General Manager Experiential Events Job ID 503 Your responsibilities Strategy & Concept Implement a commercial strategy around all experiential events which would include ticketing strategy and sponsorship strategy Responsible for commercial relationships with regional or local promoters and producers Leading market and venue research & selection Growth & Expansion Elevate the actions behind expanding and realizing further revenue potential from the initiative (ticketing, sponsorship, merchandising revenues) Make sure to maintain a top quality in execution and implementation of all Experiential Events according to the creative vision and requirements from the creative lead Ensure delivery is in line with brand identity Collaboration & Progress Ultimately responsible for the successful commercial and business delivery for all experiential events across all regions and lead, from an operational and financial point of view, the initiative in full collaboration with all Art Basel teams and MCH support functions Work very closely with the COO to ensure a smooth operational execution of all events, positive financial outcome in line with mid-term plans and budgets and compliance at all levels Work closely with creative lead to understand the concept and ensure a good execution Be actively involved in the recruitment and development of team members within the live events function and work in collaboration in the recruitment and development of these functions Your profile Several years of experience in creating large-scale artistic projects with artists and curators Excellent skill-set to build popular public art projects involving cutting edge technology Experience managing international art projects across multiple locations Entrepreneurial mind-set for working on commercial and financial management topics Strong experience in contracts management, financial topics and control, KPI and measures of success Very solid professional experience in the implementation from an operational, logistics and organizational point of view (including liaising with 3rd party contractors and internal teams but also executing through local partners) Your employer Art Basel belong to the MCH Group, which is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Stevens Moser, Head Talent Acquisition, stevens.moser@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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14.09.2022

MCH Group AG

Associate VIP Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Art Basel stages the world's premier art shows for modern and contemporary works, sited in Basel, Miami Beach, and Hong Kong. Defined by its host city and region, each show is unique, which is reflected in its participating galleries, the artworks on display and the parallel content programming produced in collaboration with the local institutions. In addition to ambitious stands featuring leading galleries from around the globe, each show's singular exhibition sectors and artistic events spotlight the latest developments in the visual arts, offering visitors new ideas, new inspiration and new contacts in the artworld. We seek for our office in Basel a highly motivated personality as Associate VIP Manager Job ID 522 Your responsibilities Coordinate and manage VIP program for Art Basel in Basel as the point person from cultural institutions and private collectors in Basel Organize VIP events during show week that are offered to select-VIPs or international museum patron groups Liaise with Art Basel's Partnership team to relay and fulfill benefits for partners on the VIP side such as event guests, communicating details to rest of VIP team, and more Act as main point person to ensure successful Partner-related deliverables such as signage, protocol, policy review, and more Support Swiss VIP relations and inquiries for all Art Basel shows by working closely with VIP Representative, Switzerland Liaise with Art Basel's Gallery Relations team to help onboard newly joining exhibitors, and support VIP inquiries for galleries upon request Play an integral role in the Basel VIP team, as well as support overall global projects and initiatives as part of the larger global VIP team by participating in meetings, zoom calls, and more as a collaborative team member Support VIP inbox for all Art Basel shows by making VIP designations and more in CRM Fulfill various other tasks upon request as a team member Your profile Bachelor's Degree required (Arts Administration, Marketing/Communications or related field) Professional experience in international client management a plus Industry experience of a minimum of 2 years in culture, arts, fashion or luxury goods Experience and knowledge of CRM Extremely organized, multitasking, capable of handling several projects simultaneously Great team player Enjoyment working in very fast-paced environment Excellent communications skills in English are essential, German or any other languages is a plus Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager: julie.mackerer@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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14.09.2022

MCH Group AG

Marketing & Communication Manager Life Science

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4051Basel, Schweiz

Für diese neue Opportunität bei unserer Unternehmung, der MCH Group, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung für unseren Standort in Basel oder Zürich eine tolle Persönlichkeit als Marketing & Communication Manager Life Science Job ID 443 Ihre Aufgaben Konzeption bis Operationalisierung Entwicklung einer zielgerichteten Marketing-Kommunikationsstrategie sowie Mitwirkung bei der Markenentwicklung der Live Marketing Plattformen IFAS und ILMAC Sicherstellung der erfolgreichen Entwicklung, Organisation und Umsetzung des Kommunikationskonzeptes mit den einzelnen Massnahmen (on-/offline) im Rahmen der definierten Ziele, Budgets und Termine Management sämtlicher Kommunikationskanäle Print und Digital (Mailings, Website, Kampagnenmassnahmen) Mitentwicklung bei Konzipierung von Begleitveranstaltungen Strategische Medienarbeit sowie Redaktion von Medien- und Werbetexten, Steuerung von PR-Agenturen Stakeholder Management Verantwortung für Entwicklung und Umsetzung von relevantem Content für die Stakeholdergruppen Auf- und Ausbau einer 365Tage Präsenz bei Community Zusammenarbeit mit internen Spezialisten und externen Dienstleistern (Agenturen, Druckereien etc.) Auf- und Ausbau sowie Betreuung von Key Stakeholdern (Medien, Partner, Sponsoren) Erfolgskontrolle Verantwortlich für die quantitativen und qualitativen Ziele in der Kommunikation sowie deren Erreichng Controlling, Analyse und Reporting der Kommunikationsmassnahmen Ihr Profil Abgeschlossenes Studium (BA oder MA) im Bereich Kommunikation oder gleichwertige Ausbildung mind. 5 Jahre Berufserfahrung in den Bereichen Kommunikation, Digital, Public Relations oder Marketing sowie Eventmanagement Interesse bzw. Kenntnisse der relevanten Branche(n) von Vorteil Hohe Affinität zur digitalen Marketingkommunikation Begeisterung und Leidenschaft für Events und Live Marketing Mediennetzwerk von Vorteil Interesse an der Life Science Branche von Vorteil Stilsicheres Deutsch in Wort und Schrift Sehr gute Sprachkenntnisse D/E/F Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie Jahres-Arbeitszeiten, Flex-Work (Hybrides Arbeiten - Teil Home-Ofifce, Teil Office-Präsenz), eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Frau Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, unter julie.mackerer@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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14.09.2022

MCH Group AG

CRM Manager

  • MCH Group AG

  • 4040Basel, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4040Basel, Schweiz

Join us at MCH Group, one of the leading global companies in digital and live marketing experiences, for an exceptional, unique opportunity CRM Manager Job ID 474 Your responsibilities Has an understanding how to leverage consumer behavioural, lifestyle, transactional, and demographic data in order to deliver relevant marketing journey through multiple communication channels. Has a vision of growing consumer loyalty and increasing their lifetime value to the business. Consults and supports the business's day-to-day customer relations work , their refinement, segmentation, personalization, and integration of product recommendation platforms. -- Manages and coordinates with external partners and vendors. plays an active role in the continuous and consistent testing, learning, and optimization in order to maximize consumers' lifetime value. Structures CRM activities with a view of maximizing KPI improvement, ROI, and business impact. Plays a leading role in decisions on the CRM platform, structures, and architecture in order to guarantee that consumer relations are carried out seamlessly across the business. Your profile 3+ years of experience in a similar position Previous experience with Salesforce Experience in the operation and development of a CRM system Experience in Marketing (-Automation) and implementation of automation-journeys Good project management skills Agile and independent work Analytical mindset Process-focused and able to handle multiple responsibilities and deliverables Experience in cross-functional collaboration with excellent communication and interpersonal skills Very good understanding of overall business relationships and experience in dealing with complex data structures Open personality with a high degree of initiative, creativity, teamwork and a customer-centric thinking. Very good knowledge of spoken and written English; ideally knowledge of German and French Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, julie.mackerer@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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14.09.2022

MCH Group AG

Community Manager Wellbeing

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

4051Basel, Schweiz

Join us at MCH Group, one of the leading global companies in digital and live marketing experiences Engage, act, transform in this exceptional and unique opportunity within our new business unit as Community Manager Wellbeing Job ID 493 Your responsibilities Define and develop a community management strategy Initiate and organize various community building initiatives to cultivate and grow participation in our live & digital platforms Plan and implement social media strategies to grow our social following and drive our brand recognition Create impactful content such as blog posts, articles, newsletters, videos and livestreams for the promotion of our live and digital platforms Engage in online conversations about our platforms with a view to optimizing community engagement levels Set, track and report on metrics to drive the community success Social media monitoring on the industry, competitors, influencers and trends to support decision taking Measure and report on community growth KPIs to share feedback on what kind of content to produce Proactively search for mentions, comments, and trends that might be relevant to the brand and communities Work with content producer and editorial team to define the editorial approach of the digital platform Set up partnership with KOL and influencers Act as support to our online members for them to benefit from the best experience on our digital platform. Your profile A degree in Marketing, Communications or related field 5 years of experience as a community manager or in a similar role Preferred previous experience in wellbeing, wellness, beauty or luxury Ability to analyze data and track relevant community KPIs Be highly organized and able to juggle multiple priorities and deliverables Proven track record in managing daily operations of social media accounts Excellent written & verbal communication skills to deliver engaging content in English A natural curiosity for engaging or trending topics in the area of wellbeing A good command of German is preferred Your employer The MCH Group is a leading international live-marketing company with a comprehensive services network spanning the entire exhibition and event market We develop traditional trade fairs to modern platforms and communities. Our exhibition portfolio includes around 90 own and guest exhibitions, and we complete around 1800 projects worldwide each year Our nearly 700 colleagues are active all over the globe What to expect? Flexible working hours, a modern infrastructure, good social security, appealing benefits and a dynamic environment. You will find more information on the MCH Group here. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, julie.mackerer@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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13.09.2022

MCH Group AG

Head Compensation & Benefits

  • MCH Group AG

  • 4051Basel, Schweiz

  • 13.09.2022

  • Festanstellung 100%FührungspositionManagement / Kader

Festanstellung 100%

FührungspositionManagement / Kader

4051Basel, Schweiz

Für unsere Unternehmung die MCH Group suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine sympathische Persönlichkeit in unserem dynamischen HR Team als Head Compensation & Benefits Job ID 508 Ihre Aufgaben Compensation & Benefits Verantwortlich für die administrative Durchführung der Gehalts- und Bonusthemen Verantwortlich für Führung und Aufbereitung der jährlichen Budgetprozesse und der Quartals-Hochschätzungen (Forecast), wie auch deren Konsolidierung Erstellung und Aufbereitung von verschiedenen HR-Reportings Verantwortlich für die Erstellung von Geschäfts- und Vergütungsberichte, Nachhaltigkeitsberichte sowie der Compensation & Benefits Reports Fachverantwortung und Mitarbeit bei der Sicherstellung der Einhaltung aller HR-spezifischen anwendbaren Gesetze, Verordnungen und organisations-internen Richtlinien (z.B. IKS und HR-IT Systeme) Gesamtverantwortung der Personaladministration und des Lohnwesens Strategische Beratung der HR Business Partner, Vorgesetzten sowie Mitarbeitenden in sämtlichen administrativen HR-Belangen Projekte & Stakeholder Management Personelle Führung des Teams HR-Services Überprüfung, Optimierung und Standardisierung der HR-Services-Prozesse in den Bereichen HR Services, HR-Systeme, Lohnwesen, Zeitwirtschaft und HR Controlling Mitarbeit in der AVOR der Generalversammlung der Holding MCH Group AG Teilnahme am Fachausschuss Governance, Nomination and Compensation Committee des Verwaltungsrats der MCH Group AG Kontaktpflege zu Pensionskasse, Personalversicherungen, Sozialversicherungen sowie weiteren externen Partnern Lead oder Mitwirkung in diversen HR-Projekten (Job Grading, Employer Branding, u.a.) Ihr Profil BSc in Business Administration – Fachbereich HRM oder andere HR-Ausbildung Mehrjährige Berufserfahrung im HRM Mehrjährige Führungserfahrung eines HR-Services Team Konzeptionelle Arbeitsweise mit der Fähigkeit umsetzbare Lösungen zu erarbeiten Gute Anwenderkenntnisse SAGE/P&I Loga, IFS, IDL von Vorteil Ausgeprägte Zahlenaffinität, sowie IT-Affinität und sehr gute MS Office-Kenntnisse Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Stevens Moser, Head Talent Acquisition, unter stevens.moser@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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22.09.2022

MCH Group AG

ProjektleiterIn Guest Events & Conventions 80-100%

  • MCH Group AG

  • 8057Zürich, Schweiz

  • 22.09.2022

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

8057Zürich, Schweiz

Für diese einmalige Gelgenheit bei unserer Unternehmung der MCH Group, suchen wir eine motivierte und aufgestellte Persönlichkeit für unseren Standort in Zürich als ProjektleiterIn Guest Events & Conventions 80-100% Job ID 525 Ihre Aufgaben Sales & Akquise Aktivitäten Erste AnsprechparterIn für sämtliche Bedürfnisse der Veranstalter von Messen und Events in der Messe Zürich Kundenpflege sowie Akquisition von neuen Veranstaltungen Cross-Selling Aktivitäten von Dienstleistungen im Bereich Veranstaltungen Key Account Management Partnermanagement und Koordination der hauseigenen Dienstleister Beratung der Kunden im Bereich Dienstleistungen, Raumplanung & Gestaltung, etc. Vertragsverhandlungen und Erarbeitung von Dienstleistungspaketen Administration Bearbeiten von Anfragen (Incoming), Terminplanung, Offertenwesen Budgetierung, Controlling und Abrechnungen der Projekte inkl. gesamte administrative Abwicklung Ihr Profil Kaufmännische Grundausbildung mit Weiterbildung im Bereich Verkauf und/oder Marketing gewünscht Erfahrungen im Bereich Live Marketing (Messen, Events, Geschäftstourismus), Hospitality, Vertrieb von Dienstleistungen oder Eventorganisation sind gewünscht Verkaufsorientierte Persönlichkeit mit Durchsetzungsvermögen Organisatorische und konzeptionelle Fähigkeiten sowie Belastbarkeit Fähigkeit komplexe Projekte selbstständig zu bearbeiten Sehr gute PC Anwenderkenntnisse (Excel, Power Point, etc.) Sehr gute Sprachkenntnisse in Deutsch und Englisch. Französisch von Vorteil Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Delphine Riegel, Talent Acquisition Manager, unter delphine.riegel@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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14.09.2022

MCH Group AG

Marketing & Communications Manager, Digital Festival

  • MCH Group AG

  • 8057Zürich, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

8057Zürich, Schweiz

Das Digital Festival ist die führende Schweizer Veranstaltung und Plattform zu digitalen und technologischen Themen und bringt jährlich während 5 Tagen über 3000 Macherinnen in Zürich zusammen. Teil des Digital Festivals ist HackZurich, Europas grösster Programmierwettbewerb, der selektiert aus 5000 Bewerbungen die besten Technologiespezialistinnen/en nach Zürich bringt und weltweit hohes Ansehen geniesst. Für den weiteren Ausbau der erfolgreichen Formate suchen wir eine kompetente Verstärkung als Marketing & Communications Manager, Digital Festival Job ID 491 Ihre Aufgaben Entwicklung einer zielgerichteten Kommunikationsstrategie (Positionierung, Ziele, Zielgruppen) sowie Mitwirkung bei der Markenentwicklung des Digital Festivals Weiterentwicklung von Mehrwerten für die Community und Partner des Festivals Sicherstellung der erfolgreichen Organisation und Umsetzung Festivalkommunikation mit den einzelnen Massnahmen (on-/offline) im Rahmen der definierten Ziele, Budgets und Termine Content Creation für alle Kanäle in Zusammenarbeit mit externen Partneragenturen Management bestehender Medienpartner-schaften und Netzwerkpartnerschaften (Hoch-schulen, Innovatoren, Start-ups) Auf- und Ausbau sowie Betreuung von Key Stakeholdern Ansprechperson für Kommunikationspartner, Multiplikatoren und Netzwerkpartnern Auf- und Ausbau von Angeboten für eine 365 Tage Präsenz bei Community Ihr Profil Studium oder gleichwertige Ausbildung im Bereich Kommunikation und/oder Marketing Mind. 5 Jahre Berufserfahrung in den Bereichen Kommunikation, Digital Marketing sowie Eventmanagement Interesse bzw. Kenntnisse im Bereich Innovation, Technologie und Digitalisierung sind von Vorteil Begeisterung und Leidenschaft für Events und Live Marketing Bestehendes Mediennetzwerk und Kontakte von Vorteil Sehr gute Sprachkenntnisse in Deutsch und Englisch Offen und vertrauenswürdig, Teamplayer mit positiver Einstellung und gesundem Pragmatismus Ihr Arbeitgeber In dieser Funktion gehören Sie dem Marketing & Communications Team der Business Unit "Swiss Events" der MCH Group an. Sie arbeiten aktiv im Inkubator, welches für die Durchführung des Digital Festivals und des HackZurich verantwortlich ist und .für die strategische Weiterentwicklung der Business Unit und die Lancierung neuer Produkte, Themenfelder und Angebote sorgt. Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit rund 90 Eigen- und Gastveranstaltungen. Zusammen mit rund 700 Kolleginnen und Kollegen realisieren wir mehr als 1'800 Projekte weltweit. Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, unter julie.mackerer@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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14.09.2022

MCH Group AG

Communications Manager

  • MCH Group AG

  • 8057Zürich, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

8057Zürich, Schweiz

Die Giardina ist Europas führende Indoor-Veranstaltung für das Leben im Garten. Als einzigartige Mischung aus Ausstellung, Messe und Event vereint Sie die wichtigsten Anbieter für das Leben draussen unter einem Dach. Sie steht neben Inspiration, Eleganz und Hochwertigkeit auch für individuelles Vergnügen und Lebensart. Zur Ergänzung unserer Teams in Zürich suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine innovative Persönlichkeit als Communications Manager Job ID 488 Ihre Aufgaben Entwicklung einer zielgerichteten Kommunikationsstrategie (Positionierung, Ziele, Zielgruppen) sowie Mitwirkung bei der Markenentwicklung der Giardina Sicherstellung der erfolgreichen Entwicklung, Organisation und Umsetzung des Marketing- und Kommunikationskonzeptes mit den einzelnen Massnahmen (on-/offline) im Rahmen der definierten Ziele, Budgets und Termine Verantwortung für Gesamtbudget Kommunikation Management sämtlicher Kommunikationskanäle Print und Digital Verantwortung und Erstellung von relevantem Content für die Stakeholdergruppen Auf- und Ausbau einer 365Tage Präsenz bei der Community Zusammenarbeit mit internen Spezialisten und externen Dienstleistern (Agenturen, Druckereien etc.) Redaktion von Medien- und Werbetexten, Steuerung von PR-Agentur Controlling, Analyse und Reporting der Kommunikationsmassnahmen Auf- und Ausbau sowie Betreuung von Key Stakeholdern (Medien, Partner, Sponsoren) Ihr Profil Abgeschlossenes Studium (BA oder MA) im Bereich Marketing und Kommunikation oder entsprechende Weiterbildung mind. 6 Jahre Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position in den Bereichen Kommunikation, Digital, Public Relations oder Marketing Agenturerfahrung von Vorteil Hohe Affinität zu Digitalem Marketing und Social Media Begeisterung und Leidenschaft für Events und Live-Marketing sowie für das Thema Outdoor Living Stilsicheres Deutsch in Wort und Schrift ist ein Must Kenntnisse über die Medienlandschaft und Mediennetzwerk Sprachen Französisch und Englisch von Vorteil Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Julie Mackerer, Talent Acquisition Manager, unter julie.mackerer@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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14.09.2022

MCH Group AG

Hallenmitarbeiter / Operations Mitarbeiter Eventhallen

  • MCH Group AG

  • 8057Zürich, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 100%

Festanstellung 100%

8057Zürich, Schweiz

Für unsere Unternehmung, die MCH Group, suchen wir nach Vereinbarung eine flexible und offene Persönlichkeit als Hallenmitarbeiter / Operations Mitarbeiter Eventhallen Job ID 514 Ihre Aufgaben Mitverantwortlich für den reibungslosen Auf-, Abbau und Betrieb sämtlicher Anlässe (Veranstaltungen) in den Hallen der Messe Zürich Mithilfe bei der Abfallbewirtschaftung Mithilfe Einrichtungsarbeiten Konferenzräume Bedienen technischer Anlagen Mithilfe bei Instandhaltungsarbeiten und Unterhaltsarbeiten Kundenkontakte sowie führen von temporärem Personal Ihr Profil Abgeschlossene handwerkliche Berufslehre (EFZ) e.g. als Elektroinstallateur, Maler oder ähnlich sowie einige Jahre Berufserfahrung Belastbare, flexible, kundenorientierte Persönlichkeit Führerscheine (PKW, Stapler und Hebebühne) Organisatorisches Talent und Verhandlungsgeschick sowie eine zuverlässige Arbeitsweise Bereitschaft bei Bedarf am Abend oder Wochenende zu Arbeiten (Jahresarbeitszeit) Gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift sowie Englischkenntnisse von Vorteil Ihr Arbeitgeber Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit einem umfassenden Dienstleistungsnetzwerk im gesamten Messe- und Eventmarkt Wir entwickeln traditionelle Messen zu modernen Plattformen und Communities Unser Messeportfolio umfasst rund 90 Eigen- und Gastmessen, wir realisieren jährlich rund1'800 Projekte weltweit Unsere rund 700 Kolleginnen und Kollegen sind auf der ganzen Welt tätig Bei uns erwarten Sie flexible Arbeitszeiten, eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Delphine Riegel, Talent Acquisition Manager, unter delphine.riegel@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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14.09.2022

MCH Group AG

Sponsoring & Partnership Manager 80-100%

  • MCH Group AG

  • 8057Zürich, Schweiz

  • 14.09.2022

  • Festanstellung 80-100%Management / Kader

Festanstellung 80-100%

Management / Kader

8057Zürich, Schweiz

Das Digital Festival ist die führende Schweizer Veranstaltung und Plattform zu digitalen und technologischen Themen und bringt jährlich während 5 Tagen über 3000 Macherinnen in Zürich zusammen. Teil des Digital Fes-tivals ist HackZurich, Europas grösster Programmierwettbewerb, der selektiert aus 5000 Bewerbungen die besten Technologiespezialistinnen/en nach Zürich bringt und weltweit hohes Ansehen geniesst. Für den weiteren Ausbau der erfolgreichen Formate suchen wir eine kompetente Verstärkung als Sponsoring & Partnership Manager 80-100% Job ID 479 Ihre Aufgaben Identifizierung potenzieller Partner für das Digital Festival und HackZurich Aktivierung und Pflege des bestehenden Partnernetzwerkes Ausarbeitung und Umsetzung der Verkaufsstrategie auf Basis aktueller Kundenbedürfnisse für Live-Events und entstehende digitale Angebote Ausbau des Sponsoring Bereichs in der Schweiz und im Ausland (Internationalisierung) Aufbereitung von Verkaufsdokumenten, Sponsoring-Verträgen, inklusive Rechnungsstellung für Partnerschaftsvereinbarungen Ausbau des existierenden Partner- und Kundennetzwerks mit geeigneten Angeboten und Initiativen innerhalb und ausserhalb der MCH Durchführung von Erstgesprächen und Anforderungsanalysen in Zusammenarbeit mit der Geschäftsleitung Ihr Profil Mehrjährige Erfahrung in den Bereichen Sales, Sponsoring oder Fundraising Starke Fachkompenzen für die Themen Partnership Management oder Projektmanagement Etablierte Kenntnisse des Wirtschaftsraums DACH im Kontext Sales, Sponsorship und Fundraising Kenntnisse im Bereich Live Marketing und Eventmanagement Affinität und Interesse an digitalen Themen Offene, vertrauenswürdige/r Teamplayer/in mit positiver Einstellung und gesundem Pragmatismus Sprachlich begabte und kommunikationsstarke Persönlichkeit mit Durchsetzungskraft Hohe Dienstleistungsorientierung, Selbständigkeit und Flexibilität Muttersprache Deutsch und sehr gute Englischkenntnisse Ihr Arbeitgeber In dieser Funktion gehören Sie dem Inkubator-Team der Business Unit "Swiss Events" der MCH Group an. Unser Team sorgt für die strategische Weiterentwicklung der Business Unit und die Lancierung neuer Produkte, Themenfelder und Ange-bote. Des Weiteren ist das Inkubator-Team für die Durchführung des Digital Festivals und des HackZurich verantwortlich. Die MCH Group ist ein führendes internationales Live Marketing Unternehmen mit rund 90 Eigen- und Gastveranstaltungen. Zusammen mit rund 700 Kolleginnen und Kollegen realisieren wir mehr als 1'800 Projekte weltweit. Bei uns erwarten Sie Jahres-Arbeitszeiten, Flex-Work (Hybrides Arbeiten - Teil Home-Ofifce, Teil Office-Präsenz), eine moderne Infrastruktur, attraktive Sozialleistungen und Benefits sowie ein dynamisches Umfeld. Mehr Informationen zur MCH Group finden Sie hier. Wir stehen für Leidenschaft, Professionalität, Unternehmergeist, Agilität und Vertrauenswürdigkeit. Gilt das auch für Sie? Dann freuen wir uns auf Ihre Online-Bewerbung. Zurück Jetzt bewerben Für Fragen und weitere Informationen steht Ihnen Stevens Moser, Head Talent Acquisition, unter stevens.moser@mch-group.com gerne zur Verfügung. Gerne bitten wir Sie Ihre Kandidatur über unser Bewerbungsportal zu platzieren. Bewerbungen, welche per E-Mail eingereicht werden, können nicht berücksichtigt werden. Kontakt
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13.09.2022

MCH Group AG

(Senior) Concept and New Business Developer (80 - 100%)

  • MCH Group AG

  • 4040Zürich, Schweiz, Basel, Schweiz

  • 13.09.2022

  • Festanstellung 80-100%

Festanstellung 80-100%

4040Zürich, Schweiz, Basel, Schweiz

Join us at MCH Group, one of the leading global companies in digital and live marketing experiences. We seek an inspiring personality to join our Group Business Development and Innovation Team as (Senior) Concept and New Business Developer (80 - 100%) Job ID 531 Your responsibilities This position will offer you the opportunity to define and implement comprehensive new concepts, products and services in line with the overarching business strategy of MCH Group. You will focus on exploring and developing global potential business opportunities from subject identification until proof of concept. Various experts, as well as different internal and external stakeholders will accompany you during this journey. The Group Business Development and Innovation team is driven by curiosity, hands-on mentality, entrepreneurial-minded personalities, and recognizes interdisciplinarity working as an opportunity. We offer a team culture, which appreciates to share creativity, foster global collaboration, and is driven by an insatiable appetite to elevate our drive to getting up every morning. As part of the MCH Group-wide business development and innovation team, you will be incremental to actively shape the future of live communication based on customer needs, increase the MCH Group's innovative capacity and thus make an essential contribution to its future viability and growth. Your challenge & responsibilitites Systematically develop new initiatives, products, and services from problem identification, and idea validation to a final business case and/or proof of concept along our internal innovation process (end-to-end responsibility) based on our Group strategy Developing presentations and business cases covering all strategic, commercial, marketing, digital, risk, and financial dimensions associated with each initiative Designing target group-oriented brand experiences, live, online and hybrid experiences, and innovative concepts independently with a high degree of freedom and ownership Collaborating with a network of external suppliers, agencies, and freelancers but also with the other team members of the Group Business Development and Innovation team Identifying and develop a strong pipeline of new business opportunities and conduct the necessary research about trends, competitors, markets, and customers Your profile Higher education or university degree within a creative background or subject-related studies Profound experience with live marketing and communication, brand experiences, exhibition, or event industry Know-how with a successful track record in the customer-centric and agile development of products and services (such as design thinking) Fascinated by translating current global trends, social discourses, and fashionable developments into business ideas and creative concepts (live and digital). Passionate about storytelling, concept, and new product development and are fascinated by developing and implementing ideas together with a diverse team Strong customer focus, coupled with a high degree of drive and enthusiasm Exceptional communication, commercial and conceptual skills, as well as potential international work experience Excellent language skills in both, German and English Your employer MCH Group is a leading international live marketing company with comprehensive products and services in the field of communities, platforms, exhibitions, and events. In addition to its head office in Switzerland (Basel and Zurich), the MCH Group has 30 locations in 10 different countries. Our 800 committed and passionate employees realize more than 30 of our own products and platforms, 150 guest events, and 200 projects worldwide. Together we create unforgettable experiences, valuable encounters, and high-quality content for more than 50 million people a year. The world's biggest brands rely on our expertise, bold ideas, global reach, and attention to detail. We stand for passion, professionalism, entrepreneurial spirit, agility and trustworthiness. Does that hold true for you too? Then we look forward to receiving your online job application. Back Apply now If you have any questions or would like further information please contact Lucas Keller, Head Talent Acquisition, lucas.keller@mch-group.com. Please upload your application through this page. Applications by e-mail won't be taken in consideration. Thank you very much. Contact
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